Mi újság az utakon?

Véda közúti intelligens kamera 2015.12.08

 

132 helyszínen 365 szuperkamerát szerelnek fel országszerte, amelyek a gyorshajtás mellett számos más szabálytalanságot tudnak észlelni, de forgalmi dugók érzékelésére is alkalmas lesz a rendszer.

 

Az új kamerarendszer bel-, és külterületeken egyaránt megtalálható. A sebességmérésen kívül alkalmas rendszámok ellenőrzésére, így gépjárművek kiszűrésére, a forgalmi dugók megfigyelésére, jelzésére. Sőt! Ha eddig nem tette az ember, jobb lesz bekötni a biztonsági övet, mert a rendszer árgus szemekkel vizslatja a szabálysértéseket is.

 

A kamerák listája, valamint térképes tájékoztató a rendőrség honlapján elérhető.

 

Vas, Tolna, Zala, Baranya, Csongrád

Heves, Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Békés

Komárom-Esztergom, Pest, Nógrád, Fejér

Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Somogy, Szolnok-Jásznagykun, Szabolcs-Szatmár-Bereg

 

Novemberben a KAMIONSTOP-ban is itt a téli időszámítás 2015.11.07.

Magyarországi korlátozások a téli időszakra

Novemberben a KAMIONSTOP, azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek hétvégi kényszerpihenője szombat 22:00 órától vasárnap 22:00 óráig tart. A tilalom alól november 4. után (egészen március 1-jéig) mentesülnek az EURO-3-4-5-6-os, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik.

November 4-től már „téli rend” szerint alakul a forgalomkorlátozás, ami annyit jelent, hogy egészen március 1-ig a hétvégi és ünnepnapi közlekedési tilalom Magyarországon nem vonatkozik a legalább EURO 3-as környezetvédelmi besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra.

A mentességet élvezők köre a szokásos:

Az élő állatot, friss tejet, tejterméket, friss és fagyasztott húst és hústerméket, friss pékárut, gyorsan romló élelmiszert, tojást, valamint friss, nyers, nem fagyasztott, nem szárított, nem feldolgozott zöldséget és gyümölcsöt, gabonát stb. szállító — illetve ilyen szállítási cél érdekében a fel- és lerakóhely között, továbbá azok és a telephely viszonylatában üresen közlekedő — tehergépkocsik.

(190/2008-as kormányrendelet 5. §)

Novemberben Franciaországban átmeneti kamionstop engedmények 2015.október 26.

 

Franciaország helyi választások elé néz, melynek időpontja 2015. december 6-a, és 13-a. Annak érdekében, hogy a megjelölt időpontra a lebonyolításhoz szükséges minden eszköz rendelkezésre álljék, átmenetileg engedélyezik hétvégenként a 7,5t-nál nagyobb megengedett össztömegű járművek közlekedését az utakon.

Ez nem csak a hazai gépkocsikra, hanem ránk, külföldi áruszállítókra is érvényes lesz!

 

A következő időpontokban közlekedhetünk hétvégén büntetlenül a francia utakon 7,5t-nál nagyobb járműveinkkel:

-  November 7-én és 8-án;

-  November 14-én és 15-én;

-  November 21-én és 22-én;

-  November 28-én és 29-én;

 

FONTOS!

Ile-de-France területén ebben az időszakban is érvényben marad a korltozás!

 

Itt a hosszúhétvége 2015 október 23.

Mit jelent ez fuvarozó szemmel?

 

Az október 23-i hétvégén a kamionstop, azaz a 7,5t-t meghaladó össztömegű tehergépjárművek közlekedési korlátozása két részletben lesz érvényes.

A nehéz tehergépjárművekkel Magyarország útjain a következő időszakokban tilos a közlekedés:

2015. október 22. (csütörtök) 22:00 órától --október 23. (péntek) 22:00 óráig

2015. október 24. (szombat) 22:00 órától-- október 25. (vasárnap) 22:00 óráig

 

Mentességet ez alól a szokásos szállítmányok esetén kaphatunk, mint pl. élőállat, romlandó élelmiszer (tej, kenyér hús, tojás, friss zöldség, gyümölcs).

Mentességet élveznek továbbá a fenti szállítási cél érdekében a fel- és lerakóhely között, továbbá azok és a telephely viszonylatában üresen közlekedő tehergépkocsik. 

Fontos szabály, hogy a menetokmányokon mindig legyen feltüntetve a ROMLANDÓ (angolul: perishable) megnevezés. Egyes esetekben a megbízó által kitöltött-hasonló tartalmú nyilatkozatot is magunknál kell tartani, mely megtalálható a 190/2008-as, a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló kormányrendelet 4-es számú mellékleteként.

 

 

 

Új rémálom az utakon!  2015.augusztus 31.

 

Ausztria bevezette az újbóli határellenőrzést                

30km-es sor az M1-en

 

Ausztria vasárnap bejelentette, szigorított ellenőrzést tart a magyarországi határain. Megvizsgálnak minden olyan járművet, amely alkalmas lehet arra, hogy menekülteket szállítson akár szándékosan, akár a sofőr tudta nélkül.

A Google Maps forgalmi adatai szerint a Moson pih

enőtől Hegyeshalomig tartó tíz kilométeres szakaszon legalább egyórás menetidőre kell számítani.

 

Az intézkedés látszólag az embercsempészek ellen irányul, s okául a több mint 70 emberéletet követelő hűtőkocsiban történt esetet jelölték meg.  A ki nem mondott, valós cél, a menekültáradat megállítása lehet, ami talán örvendetes, de felvet néhány újabb kérdést!

1.       Hol van az Európai Unió-s összefogás?

2.       Miért kell minden országnak csakis a saját erejére, eszközeire támaszkodnia?

3.       Miért nem védjük közösen az Unió határait?

4.       Mi lesz az eddig feltartóztatott, mintegy 200 menekülttel?

 

Nem lenne-e jobb, ha az Unión belüli közlekedés, kereskedelem zavartalanul folyhatna, és az ellenőrzések a külső határokra koncentrálódnának? Magyarország az EU déli határa. Hol marad az uniós segítség, ami megfékezhetné Európa elözönlését?

„Végleges, politikai megoldás kell” 2015.08.14.

 

Egy rendőr végre kimondja, amit a politikusok félnek felvállalni.

 

Az illegális bevándorlók megfékezésének kérdése az idei nyár folyamán mit sem változott. A bevándorlók jönnek. Kik embercsempészek segítségével, kik a maguk erejéből. Egy biztos: az embertömeg megállíthatatlannak tűnik. A helyzet egyre élesedik.  Calais utcái élhetetlenek.  A kereszteződések, utak mente, hidak alja tele van lézengő migránsokkal, akik az adandó alkalmat keresik az átkelésre Nagy Britanniába.

Mindenütt rendőrautók posztolnak, és próbálnak gátat szabni az illegális „népvándorlásnak”.

A hangulat az egész városban nyomott. A közlekedés, még városon belül is, időről időre ellehetetlenedik. A nemzetközi forgalom a turizmust, a teherszállítást, kereskedelmet egyre képtelenebb áldozatokra kényszeríti a kialakult helyzet.

 

A francia és brit kormányok az összefogást hirdetik, de mi is valósult meg eddig? Kerítések, amíg a szem ellát. Duplakerítések. Kerítésen belüli külön elkerítet zónák.

Eredmény? A bevándorlók maradnak, a helyzet változatlan.

A BBC egy riportere Pascal Aerts helyi rendészeti vezetőt kérdezte a kialakult helyzetről.  Aerts elmondta, hogy a kerítések felállítását nem látja végleges megoldásnak. Teljesen megfékezni így sem lehet a Nagy Britanniába törtnő átjutást, legfeljebb  jelentősen megnehezíteni. Amenyiben ez utóbbi sikerül, az még csak részmegoldást jelenthet, mivel a bevándorló áradat áttevődik majd –eddig kevéssé keresett helyekre, pl: Hollandiába, vagy Belgiumba.

 

Aerts a helyzet valódi megoldását nemzetközi politikai egyezmények megkötésében látja.

Mikor vágunk bele?

Mikor már késő?

 

forrás: BBC

 

Üdv az utakon és itthon! 2015.08.10.

 

Engedjétek meg, hogy ma ne a saját gondolataimat osszam meg veletek!

Egy nagyon érdekes interjúra lettem figyelmes a minap, mit Molnár Dániel készített egy kamionos kollégával. 

Engedjétek meg nekem, hogy egy az egyben bemutassam nektek a cikket, habár 2015. július 10-én íródott, de nagyon jól összefoglalja a jelen helyzetet.

 

Bevándorlás: "kirabolnak egy szatyor kajáért"

 

Belföldön és külföldön egyaránt komoly terhet jelent a kamionosok számára a megnövekedett bevándorlás. Nemcsak a járműre másznak fel a migránsok, de már az árut is elviszik, és egyre sűrűbben a sofőrt is megtámadják. Tapasztalatok Calais-ból.


 

Egyre többen érkeznek illegálisan az öreg kontinensre. A jelenség nemcsak az Európai Unió keleti végei számára nehezíti meg az életet, a nyugatibb tájakon is komoly problémát jelent, főleg azokban a kikötőkben, ahol át lehet jutni Európából Nagy-Britanniába. Ezek közül is a legterheltebb a Calais–Dover átkelő, ahol a hajókon kívül vonatra szállva is el lehet érni a szigetországba. Ezt a lehetőséget napi szinten használják ki a bevándorlók, noha ők gyalog vágnak neki a Csalagútnak, ezzel hatalmas fennakadásokat okozva.

Több ezer emberről beszélünk, akik jobb híján már a kikötőváros elhagyottabb részeit is ellepték, ezzel komoly kihívások elé állítva nemcsak a hatóságokat, de a település lakóit is. De van még egy réteg, akik számára napi szintű küzdelmet jelent a migráció, különösen most, hogy a helyzet ennyire elharapódzott: a szállítmányozással foglalkozók.

Régebben itthon nem volt ilyen

Ez a jelenség azóta létezik, mióta Magyarország, illetve a környező országok európai uniós tagok lettek – mondta el érdeklődésünkre a migrációról egy hazai fuvarozóvállalat kamionsofőrje, akit hívjunk most Botondnak, valódi nevét nem árulhatjuk el. Ő is rámutat: ilyen hatalmas méreteket csak az utóbbi időben öltött a bevándorlás. Ezzel a néhány nappal ezelőtt történtekre utalt, mikor Hegyeshalom közelében egy feltehetőleg szíriai férfi esett le egy kamion alvázáról, majd a jármű egyik kereke alá került. Ilyen régebben itthon nem volt jellemző – fogalmazott nyilatkozónk.

A sofőr úgy véli, a helyzet túlnőtt az embercsempészettel foglalkozó bűnszervezeteken, ugyanis tömegével érkeznek Koszovóból, Ukrajnából és a Közel-Keletről olyanok, akiket nem a bűnözők hoznak el – bizonyos összeg fejében – idáig, majd tesznek fel olyan kelet-európai rendszámú kamionra, amelyről csak sejteni lehet, hogy nyugatra megy. Mostanság a migránsok már maguktól, mindenféle segítség nélkül próbálnak eljutni Európa távolabbi felébe.

Ki lehet cselezni őket

Ahogy Botond meséli, a migránsok általában a fülke és a vontató közé másznak fel, ahol megvágják a ponyvát, így jutnak be a raktérbe. A kamionosok különböző trükkökkel próbálják elriasztani a potyautasokat: az autópályán nem a nyugat felé vezető oldali pihenőben állnak meg, hanem megfordulnak, vagy egy Nagy-Britanniából visszafelé szóló hajójegyen írják át a dátumot és teszik a szélvédő mögé jól látható helyre. Ha pedig már a „fedélzeten” vannak a migránsok, akkor például a rakodótérben lehet addig csökkenteni a hőmérsékletet, míg az emberek maguktól leszállnak. Persze csak ha hűtött kamionról van szó.

„Eddig elég volt az is, hogy 120-130 kilométerre a kikötők alatt már nem álltunk meg még tankolni sem, mert a benzinkutak tetejéről másztak be sokszor” – meséli a sofőr az Angliába tartó fuvarokkal kapcsolatban, majd sietve hozzáteszi, hogy manapság viszont már ez sem megoldás, ugyanis nem lehet nem megállni például Calais felé sem, az autópályán való félnapos araszolás miatt. A bevándorlók ekkor tömegével kapaszkodnak fel az alvázra és a tengelyekre, másznak be a rakterekbe, ha nem férnek be, lepakolják az árut, illetve előszeretettel elbújnak a sok kamion alján megtalálható raklaptartó ládába is. Ha nem férnek be, kirámolják a raklapokat. Tanulnak egymástól, kinyitják egymásnak a rakodótér ajtaját, majd becsukják egymás után – mondja el Botond.

 

Facebookon segítik egymást a szakmabeliek

Már több szakmai csoport is van a közösségi oldalakon, ahol egymás után érkeznek a beszámolók, a képek és a videók az átkelőknél tapasztalható helyzetről. Az egyik legnagyobbat megnézve valóban az a helyzet, hogy óránként érdeklődik valaki Calais-ról vagy Doverről, a válaszok pedig tartalmilag egytől egyig ugyanazok: több, akár 10-12 órás várakozásról számolnak be a kikötő alatt veszteglők. „Kb. másfél órája értem Calais-ba, azóta állunk, azt mondták, kb. 10 óra várakozás van.” „Calais-nál az Eurotunnel újra elesett.”, „7.30-kor értem oda, 20 perc arasz a parkolóig, […] 12.15 indulás, 13.25 becsekkolás és 16.05-re vett fel. Hogy az mikor megy...?” Íme, néhány a bejegyzések közül. Olyan is akad, aki jobb híján viccel próbálja elvenni a helyzet élét: „A beduinok közt vannak ufók, és teleportálnak. Ezért jutnak hamar Calais-ba. Ott pedig osztódással szaporodnak, ezért vannak sokan.”

A kikötővárosnál tapasztalható torlódásról Botond elmondja, azt csak részben okozzák az – elsősorban afrikai – illegális bevándorlók, akik miatt több, a Csalagúton közlekedő vonat is kimarad, mivel gyalog vágnak neki az ötven kilométeres távnak. A probléma másik forrása az időről időre beszüntetett munka a hajóstársaságoknál.

 

Külön kérik a sofőrök az átvizsgálást

A francia oldalon csak szúrópróbaszerű ellenőrzés van, de sok sofőr önszántából veti alá magát a vizsgálatnak. Sőt, ha látta, hogy bemásztak a raktérbe, előre jelzi is a hivatalos szerveknek, mert ha a brit oldalon derül ki, hogy autóján migránsok tartózkodnak, előzetes letartóztatás alá helyezik, járművét lefoglalják, illetve több mint ezer font bírság kifizetésére kötelezik – bevándorlónként.

A vizsgálatnak több fázisa van. Először röntgennel világítják át az autót, majd egy az orvosi EKG-berendezéséhez hasonló elven működő eszközzel is ellenőrzik a kocsit. Ezt a kamionosok csak „szívdobbanás vizsgálatnak” nevezik, ugyanis az eljárás képes megmutatni, hogy – Botond szavaival élve – „hány szív dobog a raktérben”. Végül esetenként még keresőkutyát is bevetnek a hatóságok.

A kamionos nem embercsempész

 

„Ezért még kamionos pénzt nem kapott” – hangoztatja a sofőr, utalva az elmúlt hónapban embercsempészet vádjával őrizetbe vett magyar kamionosra. Egy találó hasonlattal élve Botond úgy fogalmaz, ez olyan, mint amikor valaki egy megcímzett, bélyeggel ellátott borítékban felad egy füves cigarettát, majd a postást kézbesítés közben elkapják és ráfogják, hogy kábítószer-kereskedő. Egy sofőr számára külön tortúra, hogy a potyautasokat letessékelje a raktérből, pláne, hogy egymagának kell szembenéznie akár 10-20 másik emberrel. Ráadásul a kamionosok és a rendőrök együtt sincsenek annyian, mint a bevándorlók – teszi hozzá.

Már nem csak bevándorlásról van szó

Botond szerint az egyre sűrűbben, már-már napi szinten előforduló verekedések és késelések újabb hozadékai a migráció kérdésének. Leütnek, kirabolnak egy szatyor kajáért, ha jössz ki a boltból – meséli egy megtörtént esetről. Majd hozzáteszi: egyre többször előfordul, hogy a menekülők kinyitják a rakteret, de meg sem próbálnak bemászni, hanem zsebre vágják az apróbb árukat, amiket később pénzzé tehetnek.

Ahogy az alábbi videón is látható, egy migráns a vezetőfülkébe mászik be, ahol nyilvánvalóan nem tud átszökni Nagy-Britanniába. Már nemcsak a La Manche-on akarnak átjutni, pénzre is szükségük van.

Arra a kérdésre, hogy elriasztja-e a kamionosokat a jelenlegi helyzet és az őket érő atrocitások, a sofőr elmondja, bár ismer olyat, aki ezért otthagyja jelenlegi munkaadóját, de meglepő módon egyáltalán nem tömeges jelenség a munkahelyváltás.

 

Extra keresőkutyák, még több védőkerítés – ez lesz a megoldás? 2015.08.01.

 

A francia-brit határkérdés egyre sürgetőbb

Calais polgárainak élete is ellehetetlenül a bevándorló-krízis kapcsán

 

A közlekedésben eddig soha nem tapasztalt fennakadások, csúszások a kereskedelmet is megbénítják.

Cselekedni kell, de hogyan, milyen módszerekkel szabható gát a bevándorlási hullám töretlen ostroma elé?

 

David Cameron –brit és Francois Hollande francia miniszterelnök pénteki telefonbeszélgetésében néhány ponton már megegyezett.

A két ország a menekültkérdést közös ügyként kezeli.

A Csalagút ellenőrzését meg kell erősíteni, valamint fokozott rendőri jelenlétet biztosítani a továbbiakban is. A két miniszterelnök folytatja az egyeztetést a napokban újabb, azonnali intézkedésekről, melyek javulást idéznének elő a helyszínen.

David Cameron kiemelt helyen kezelte a tehergépkocsi vezetők, és a helyszínre látogató turisták helyzetének javítását.

A kerítés, mely a járművek biztonságát hivatott szavatolni a Csalagútba történő bejutás előtti várakozás alatt, a napokban elkészül. A brit miniszterelnök további kerítésépítés finanszírozását ígéri.

Felajánlotta továbbá annak lehetőségét, hogy a Csalagutat Calais felől védő hálós kerítést a NATO csúcstalálkozók alkalmával használt szilárd kerítésre cserélnék.

 

A válság miatt mind a személy-, mind a teherforgalom jelentős késést szenved mindkét oldalon. Az M20-as autópályán újfent bevezetett Operation stack-ben ismét 6000 kamion vesztegel. Az ideiglenes tehergépjármű parkokkal az átkelőre nehezedő nyomás feloldása lenne a cél, de a Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint az intézkedés nem volt elegendő a helyzet lényegi javítására.

A krízist csak fokozza komptársaság dolgozóinak ismétlődő sztrájkja, illetve volt dolgozók tiltakozása. Erre legutóbb pénteken került sor, mikor a hajdani munkavállalók ismét az utakra halmozott égő gumiabroncsokból építettek barikádot tiltakozásul a társaság személyi leépítései ellen.

 

MyFerriLink foglalási oldalán egy bejelentés fogad, ahol sajnálattal közlik az utasokkal, hogy 2015. július 1-vel a cég nem üzemelteti kompjáratait. 

Közben az ismét életbelépett Operation stack a hatóságok szerint ahétvégén is folyamatosan üzemel majd. Az erre felkért szakemberek további ideiglenes kamionparkolók helyszíneit jelölik ki. Szóba jött a Manston repülőtér Kent-ben, és az Ebbsfleet International vasútállomás is.

 

A Közúti Fuvarozók Egyesületének vezetője „ragtapasz”-nak nevezte a brit intézkedéseket. Úgy érzi, a hatóságok elvesztették a kontrolt a menekültkérdés felett.

Jack Straw, volt brit külügyminiszter azt nyilatkozta, Európának így kell megfizetnie a schengeni egyezmény által lehetővé váló korlátlan határátlépés lehetősége miatt.

 

 

Újabb kerítések, fokozott rendőri jelenlét, extra keresőkutyák… mire lesz elég?

Várjuk a választ, de addig is sok türelmet és kitartást Nektek az angliai fuvarokhoz!

forrás és fotók: BBC

Az elmúlt másfél hónap legnagyobb emigráns megmozdulása 2015. július 29.

Hétfőn este 2000-es tömeg szállta meg a Csalagutat

Irány Nagy Britannia (akár gyalog)
fotó: BBC

 

A bevándorlók hétfőn este nagy tömegben szállták meg a Csalagút calais-i bejáratát angliai átjutást remélve.

David Cameron – brit miniszterelnök a francia kormánnyal való együttműködés fontosságát hangsúlyozza. Újabb kerítésépítést szorgalmaz.

A Csalagút szóvivője közölte, a bevándorlók éjszakai támadásai az alagút ellen mindennaposak. Szükség van a kormányok összefogására és segítségére a rend helyreállításában. A szóvivő úgy véli, az ügy túlnőtt a rendfenntartók képességein.

Kedden megint nagy fennakadások voltak mind a személy-, mind a teherforgalom terén.

A francia oldalon egy órás, míg a brit oldalon 30 perces fennakadást jeleztek a személyforgalomban. A kamionok helyzete még rosszabb. A kenti rendőrség újra bevezette az „operation stack” –et, ahol hosszú várakozás elé nézhetnek a teherszállító kollegák.

fotó: BBC

 

A kötelező veszteglés - „operation stack” – 1996-ban került bevezetésre. Általában a nem megfelelő időjárási viszonyok miatt kényszerülnek várakozásra az itt ragadt járművek. Ez egy igen költséges feladat, amihez csak erősen indokolt esetben folyamodik a kenti rendőrség. 1996 és 2007 között öszesen 96 alkalommal történt meg az „operation stack” elrendelése, s mindössze 145 napig tartott. Egy-egy forgalom stop csak néhány órát, esetleg egy-két napot vett igénybe.

Azonban az elmúlt 39 napból 21-ben élt a lezárás.

Az „operation stack” felügyelője a kenti rendőrség, valamint az autópálya üzemeltetők.  A rendőrség 122 embert napi 24 órában mozgósít a helyszínre minden akció alkalmával. Csak ez több százezer font költséggel jár.

A fuvarozók, vállalatok költségei ennél is sokkal magasabbak. Vannak tehergépjárművek, amik több, mint 24 órára ragadnak be a vesztegzár miatt. A kényes rakományok –élelmiszerek, gyógyszerek- ezt nem bírják.

 

Családtól távol, hőségben veszteglő emberek; késő, csökkenő minőségű rakományok; fennakadás; toporgás…

Úgy látszik az illetékesek nem találják  végső megoldást.

Van, aki az M20-as lezárása mellett érvel, de mások ezt eltúlzottnak ítélik.

Kerítések, védőzónák, rendőrség, esetleg katonai erők?

Mi lesz a vége?

Mikor lesz vége?

forrás: BBC

Újabb fennakadás a Calais –i közlekedésben 2015. július 27.

Nincs személyszállítás Calais-Dover közt

 

A hétvégén egy jelzőfény ismeretlen okokból történt meghibásodása miatt a DFDS Komptársaság egyik hajója nagy bajba is kerülhetett volna.

Szerencsére baleset nem történt, de a társaság úgy határozott, a Calais-i incidensek hatására felfüggeszti a személyszállítást Calais-Dover viszonylatában. A forgalmat Dunkirk felé terelik, ahol plusz kompjárat beiktatásával igyekeznek gördülékennyé tenni az átjutást.

 

A P&O Ferries   asárnap 58 járatot indított, de sajnos akár 90 perces késésekkel is számolni kell.

A Csalagút nyitva áll, az M20-as autópályát kamionnal is használhatjuk ismét.

 

fotó és forrás: BBC

Újabb fennakadás a Csalagútban 2015.07.21.

 

Tüntetnek a munkavállalók

 

Néhány napja csendesedni látszott a helyzet Calais-ban. Ennek a kompdolgozók tüntetése vetett véget. 21-én a Csalagút bejárata elé ismét gumikat halmoztak fel a munkások, majd lángra lobbantva a barikádot látványosan adtak hangot tiltakozásuknak, mely a komptársaság ama döntése ellen irányul, miszerint eladni szándékoznak dán vállalatoknak több kompot. Ezen döntés mindenképp jelentős munkahely-csökkenéssel járna.

Korábban is volt  hasonló, forgalombénító szervezkedés, de úgy tűnik most a korábbinál nagyobb erőket sikerült felvonultatni. Mintegy 50-60 ember fehér zászlókkal is csatlakozott a megmozduláshoz.

A személy- és áruforgalom helyi idő szerint 12 órára állt helyre.

 

forrás: BBC

Calais biztonság zóna: mi várható?  2015.07.14.

Theresa May Britt belügyminiszter a fuvarozókat védő biztonsági zóna létrehozását javasolja – írja a BBC.

A tervezett zónának célja, hogy biztonságot nyújtsanak a teherautók és sofőrjeik részére, mivel a nyílt utakon folyamatos célpontjaivá váltak a bevándorló csoportok zaklatásának.

A Kent-i rendőrfőnök, Alan Pughsley elmondta hogy az elmúlt hónapban "jelentős növekedés" volt tapasztalható a járművekben bujkáló bevándorlók számában.

Rendőrségi adatok szerint:

2014 január 1- május 31. közt 26 esetben találtak illetéktelen határátlépőt gépjárművekben rejtőzve.

Június 1-től öt hét alatt az esetek száma 406-ra nőtt.

A legnagyobb roham július 8-án volt, mikor 96 illegális határátlépőt füleltek le.

 

Mindenki egyetért abban, hogy a bevándorlók száma rohamosan nő. Mára 5000 fő körüli tömeg él Calais mellett a menekülttáborban.

 

A Csalagút igazgatója John Keefe úgy véli, a biztonsági zóna létrehozása nem oldaná meg a problémát. Véleménye szerint a szervezett bűnözés által mozgatott migráns csoportok hamar megtalálják a következő gyenge pontot.

 

A francia és britt kormány összefogást hirdet.

2 millió GBP-t kívánnak költeni technológiai korszerűsítésekre, új kerítésekre, kutyás ellenőrzésekre.

A határsáv ellenőrzésének intenzitása fokozódik.

Calais ostromállapot 2015.07.04.

A Calais-i teherautó-forgalom egész héten akadozott a bevándorlók ostromállapotot teremtő tevékenységének hatására. A bajt csak fokozza, hogy a MyFerryLink francia komptársaság dolgozói munkahelyüket féltve az elmúlt napokban többször is szrájkba kezdtek. Drasztikus lépéseik oka, hogy a cég 2 hajóját el akarja adni a konkurens dán kompvállalatnak. A dolgozók mindent megtesznek, hogy felhívják magukra a figyelmet. Autógumikat gyújtottak a Csalagútba vezető vasúti síneken, sőt, többen megpróbálkoztak a sínek felszedésével is.

Újabb roham a Csalagút ellen

Már péntek este nagy számban gyülekeztek a migránsok az alagút előtt. Július 4-én a mintegy 150 főre duzzadt csoport ismét támadást indított a Csalagút ellen, megbénítva annak forgalmát, minek következtében  a helyi hatóságok le is zárták azt az éjszaka folyamán. Ezzel tovább növelve a menetidőt Franciaország és Nagy-Britannia között. (BBC)

A zárat azóta, 14h-kor ,feloldották.

Az Eurotunnel beszámolója szerint péntek estére bevándorlók gyülekeztek az alagút francia végénél, ebből a tömegből vált ki 150 ember, aki megrohamozta az átjárót. Azt nem lehet tudni, hányuknak sikerült végül az átjutás.

A Dan Cook európai közlekedési és logisztikai cég értékesítési igazgatója „fosztogató csőcseléknek” nevezi a módszerekben nem válogató, rakományban és felépítményben egyaránt kártevő csoportokat. Nem látja biztosítottnak a rendőri védelmet. Járműveiket már nem csak az éjszakai pihenőkön, de fényes nappal, lassításokkor felszökdöső bevándorlók veszélyeztetik.

 

A helyzet tarthatatlan!

Mi lesz a megoldás?

Ki vállalja fel, hogy rendet rak végre?

 

Franciaországnak egyenesen érdeke, hogy a többezer menekült legalább egy része átjusson a határon, hiszen annyival kevesebb a gond.

Anglia azonban szankciókkal fenyeget! Titeket, Sofőrtársak, akiknek kezében szinte semmiféle eszköz nincs, hogy megvédjétek magatokat és rakományotokat. Az önbíráskodásnak aligha van helye, de mit lehet tenni, ha a rendőrség sem véd meg?

Az Egyesült Királyság egy-egy illegális határátlépőért 2000 font büntetést helyez kilátásba!

Anglia Franciaország kötelességének nevezi, hogy rendet rakjon Calais-ban.

Az Eurotunnel a Calais-i Polgármestert szólította fel, hogy tegyen lépéseket a rend helyreállítására.

Szemtanúk a péntek esti gyülekezésről megdöbbenve számoltak be. Nem értve, hogy a hatóságok miért nem lépnek közbe?

 

Mikor várható végre összefogás az államok között?

Mikorra rendeződik a helyzet Anglia és Franciaország között?

Hol van a határ? Meddig helyezzük előtérbe más népek jogait a sajátunkkal szemben?

Mert jogunk van használni útjainkat. Kereskedni, szállítani zavartalanul, biztonságban megérkezni az áruval, majd időben hazaérni családjainkhoz…

 
 

 

Calais- Dover ma 2015.06.30.

A helyzet botrányos és tarthatatlan – az illegális bevándorlók megbénítják Európa vérkeringését


Calais (Franciaország) Anglia és az Európai Unió legfontosabb kikötője. A Csalagút – az egyetlen szárazföldi összeköttetés a kontinens és a szigetország között szintén itt található. Közlekedési, kereskedelmi, gazdasági szempontból kulcsfontosságú, nélkülözhetetlen csomópont.

A mára kiélesedett menekültkérdés nem újkeletű dolog. Évek óta nagy kiterjedésű menekülttáborok húzódnak Franciaország Nyugati kikötői közelében.

Mára az A16-os autópálya mentén egész sátorvárosok alakultak ki, ahol nem megfelelő higiéniai követelmények közt él több ezer ember valami jobbra várva.

A menekültek Etiópiából, Eritreából, Szudánból, Afganisztánból, Szíriából jönnek.

Telegraph szerint Calais-ban nagyjából négyezer menekült sátrazik, és naponta újabb 100-150-en érkeznek, akik Angliába szeretnének eljutni a jobb élet reményében.

Franciaországban nincs számukra megélhetés, ezért Angliában keresnek feketemunkát. Vannak, akik a volt gyarmati területekről érkező alattvalók, kiket ha angol területre érnek megillet az anyaországi életszínvonal és állampolgárság, de Angliának nem érdeke a menekültsereg befogadása, hiszen mind anyagilag, mind szociálisan jelentős terheket róna az államra.

A módszerekben nem válogatnak, így a konfliktus egyre fokozódik. Kamionokra felkapaszkodni kívánó sereg özönli el a veszteglő járműveket kárt téve felépítményben, rakományban.

A cél az átjutás, a módszerek másodlagosak.

A hatóságok tehetetlenek. A rendőrség nagy erőkkel van jelen, de intézkedéseik hatástalanok.

Abban az esetben, ha egy járműben illegális bevándorlókat találnak a gépjárművezetőt teszik felelőssé, a bírság elérheti akár a 2000 fontot is, vagyis a 850 ezer forintot, de a brit hatóságok eddig általában elengedték vagy csökkentették ezt az összeget.

foto: Telegraph

A migránsok elkeseredésükben egyre drasztikusabb támadásokat intéznek a várakozó járművek ellen. A keddi sztrájk miatti káosz tegnap megismétlődött. Úton lévő partnerünk elmondta, a calais-i komp sem járt és az alagutat is lezárták. Menekülési útvonalat Dunkerque jelenthette volna, de reggel már 10 órás várakozásra számíthatott, aki át akart kelni Angliába. A helyzet a nap folyamán csak egyre romlott. 80km-es (!) kocsisor torlódott fel az átkelőnél.

 

Mi lesz a megoldás a calais-i helyzetre?

Mikor normalizálódik a közlekedés Anglia és Európa között?